Vägen mot Boracay

Måndag 22 december på kvällen så påbörjade vi vår resa mot Boracay. Första stoppet Pudong Airport, redan där började det spåra ur med kungakrona och kortspel, såklart var det finne som spelades.



Ca 30 min sen lyfte vi mot Manilla. Flygresan dit gick helt ok, lyckades tillochmed sova några minuter. När vi landat så fick vi gå i en specialkö för att vi hade ganska ont om tid tills det att flyget skulle lyfta. Fick veta att 06:30 planet som vi skulle åka med var inställt och att vi istället skulle få åka till en annan flygplats kl 10. Så vi satte oss och väntade.


Klockan blev 10 och vi fick veta att det blev uppskjutet till kl 13 och sen så höll det på sådär tills det att vi äntligen lyfte vid 18-tiden. Vissa kunde det här med att slappna av.



Vi hann med ca 73 omgångar finne medan vi väntade.

När vi kom fram till Kalibo så fick vi veta att vi skulle behöva åka buss i ca 2 timmar innan vi kom fram till hamnen och båten som skulle ta oss över till Boracay. Fröken Sandström blev under bussresan så åksjuk så hon visste knappt vad hon hette. Lyckades överleva bussresan iallafall. Nere i hamnen så regnade det och blåste och hade sig. Klev på båten, gungade hur mycket som helst när vi stod still. Kom iväg fick en spypåse, men klarade mig fram till Boracay. Där väntade en bil på oss som skulle ta oss till hotellet. När vi väl kom fram till hotellet var vi 12-13 timmar sen,men vi kom fram innan julafton iallafall. Typ 23:07 öppnade jag dörren till mitt rum och såg sängen, blev jävligt glad när jag såg den. Men skulle ångra mig senare under vistelsen.




Kommentarer
Tess

Hejhej! Vill bara tala om att jag nu finns här också, så kika gärna in och se efter vad du tkr :) kram

2015-01-06 @ 20:39:21
URL: http://delikats.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0