Ho Chi Minh

Igårkväll vid 19-tiden landade vi i Ho Chi Minh efter en drygt 30 minuters försening. Vi kostade på oss och tog en taxi till hotellet då vi kände oss rätt trött och slut. När vi kom till hotellet så kände vi dock att vi kanske borde bege oss ut och se staden en sväng. Sagt och gjort vid kom hem vid 00-tiden och igen och då var det bara att hoppa i säng. 
 
Se så fint vietnamesen posar.
 
Idag när vi vaknade så begav vi oss ut för att se vad staden hade att erbjuda dagtid. Dock så var det så varmt och fuktigt så vi visste knappt vart vi skulle ta vägen. En katedral som heter Nottredam som vi var in i.Var dock inte mycket större än GA-kyrkan och såg mer ut som en vanlig kyrka från utsidan också.
Vi åkte upp till 50:e våningen och tittade på staden uppifrån. Där hade de även en lista över de 20 most iconic buildings, där den vi var upp i låg på 5:e plats, finanshuset i Shanghai på 6:e plats och turning torso på plats 20.
Nu är de andra nere och tar en massage/manikyr/pedikyr. Jag är sugen på en fotmassage, men min tå mår inte så bra, så är nog bäst att avstå. Så får jag underhålla mig med att spruta klohexidin och använda lite sorbact, så kanske det är bättre tills vi kommer på Bali och ska bada.
 
Ni kanske vill se rummet också förresten. Jag och Linda delar på dubbelsängen. Malin sover i sängen till höger och Josefin ligger nedanför mig och Linda i en extra säng.
Imorgon är tanken att vi skall åka till Mekongdeltat och besöka det hela dagen, sen tidigt på onsdagmorgon drar vi vidare mot Kambodja.
 


Kommentarer
Moster

Helt riktigt nu är det viktigt att ta tillvara dygnets alla timmar på bästa sätt.
Ser lite trångt ut på rummet men hjärterum och stjärterum.
Ös på med mer aktiviteter tjejer =)

2015-10-26 @ 09:51:44
Mamma

Hoppas tån bättrar på sig, förutom det verkar ni ha det bra. fast du hade ju kunnat ta en massage utan fot ;)

2015-10-27 @ 15:12:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0