Angkor Wat

Phnom Penh

Imorse klockan 07:00 tog vi bussen från Ho Chi Minh mot Phnom Penh. En bussresa på drygt 6 timmar och enligt vad vi hade hört så kunde det vara besvärligt att ta sig över gränsen. Men vi rullade in med bussen, klev av och sen igenom säkerhetskontrollen för att sedan kliva på bussen igen, åka 200 meter och sen kliva av bussen för att visa passet och visumet för att sen kliva på bussen igen, då det gick betydligt smidigare än vad vi hade tänkt oss. Kom fram till Phnom Penh vid kl 13, tog in på ett hotell och gick på toaletten och sen begav vi oss ut och tittade på staden.

Imorgon är det dags för oss att besöka killing fields, så vi får se vad det är för något, sedan tar vi nattbussen upp till Siem Reap.

Mekongdeltat

Idag har vi varit i mekongdeltat och tittat.

Ho Chi Minh

Igårkväll vid 19-tiden landade vi i Ho Chi Minh efter en drygt 30 minuters försening. Vi kostade på oss och tog en taxi till hotellet då vi kände oss rätt trött och slut. När vi kom till hotellet så kände vi dock att vi kanske borde bege oss ut och se staden en sväng. Sagt och gjort vid kom hem vid 00-tiden och igen och då var det bara att hoppa i säng.

Se så fint vietnamesen posar.

Idag när vi vaknade så begav vi oss ut för att se vad staden hade att erbjuda dagtid. Dock så var det så varmt och fuktigt så vi visste knappt vart vi skulle ta vägen. En katedral som heter Nottredam som vi var in i.Var dock inte mycket större än GA-kyrkan och såg mer ut som en vanlig kyrka från utsidan också.
Vi åkte upp till 50:e våningen och tittade på staden uppifrån. Där hade de även en lista över de 20 most iconic buildings, där den vi var upp i låg på 5:e plats, finanshuset i Shanghai på 6:e plats och turning torso på plats 20.
Nu är de andra nere och tar en massage/manikyr/pedikyr. Jag är sugen på en fotmassage, men min tå mår inte så bra, så är nog bäst att avstå. Så får jag underhålla mig med att spruta klohexidin och använda lite sorbact, så kanske det är bättre tills vi kommer på Bali och ska bada.

Ni kanske vill se rummet också förresten. Jag och Linda delar på dubbelsängen. Malin sover i sängen till höger och Josefin ligger nedanför mig och Linda i en extra säng.
Imorgon är tanken att vi skall åka till Mekongdeltat och besöka det hela dagen, sen tidigt på onsdagmorgon drar vi vidare mot Kambodja.

Dan före dan

Imorgon är dagen då vi åker. Jag tror jag har koll på packningen, men jag är inte helt säker. Det är jag i och för sig aldrig. Nu ska jag snart bege mig ner till stan och äta lunch med tant Eva och sen skall jag en sväng till naprapaten, så jag är lös och ledig imorgon när vi åker.

Rosa skor

Råkade köpa nya jobbskor idag. Ska tydligen både vara vattentäta och varma, så vi får väl hoppas att de fungerar bra i vinter. Dyra var det, men det får gå, är ju redan fattig student så ;)

Onsdag

Moster ville ha något roligt att läsa om. Nu kan jag meddela att Håkan Hellström skall spela på Ullevi 4 juni 2016, gissa om jag är peppad. Jag vet dock inte hur det ligger till med skola och sånt då, men det får helt enkelt lösas, för jag ska bannemej gå! Är sista veckan i skolan innan sommarlov, så har jag otur så är det någon examination på fredagen, men det löser sig.

Ikväll så ska jag ut och käka på O´learys med gamla arbetskamrater. Annars består tiden mest av att försöka få ihop allt skolarbete innan vi skall åka. Hemtentorna är gjorda, ena diskussionen är påbörjad och sen är det bara resten kvar. Det börjar som sagt närma sig avresa nu, om 10 dagar sitter vi på arlanda och väntar på att få kliva på flyget mot London.

Praktik

Japp nu är jag ute på praktik. Känns dock lite underligt att göra praktik inom ett område som jag redan jobbar inom. Men jag får ju se ett nytt ställe iallafall och se hur de jobbar. Kanske är därför jag ska köra helt själv imorgon på praktiken, men det ska nog gå bra det också.