Ett besök på vårdcentralen

Jobbade natten som var, mådde piss, tror Millan var riktigt orolig för mig där ett tag. Frös som en tok, spydde och hade allmänt ont i huvudet. Försökte se ganska oberörd ut när dagpersonalen kom, men det gick sådär och sen berättade Emilia hur jag hade mått. Då sa chefen att du är hemma kommande natt och ser till att söka för din huvudvärk. Sagt och gjort jag var på Sundsvalls VC idag, fick vänta i nästan 2 timmar innan jag fick komma in, berättade hur det var. Jag lyckades ju självklart få Hassan, det första han sa var:
 
H: Har du provat paracetamol.
J: Ja jag sa ju att jag har ätit det till och från sen i höstas, men att det inte hjälper. 
H: Har du provat NSAIDpreparat.
J: Nej (ljuger och säger att magen pallar inte).
H: Okej okej, jag skriver ut migränmedicin, är du nöjd då. (loggar in i systeam cross och läser att jag jobbar på sjukhuset)
J: Nej, för jag tror inte att det är migrän, hur förklarar du yrseln, illamående och den taskiga balansen då?
H: Om inte tabletterna hjälper så får du ringa så kan jag skicka en remiss till neurologen, låter det bra? Vart jobbar du nu?
J: Jag ringer imorgon och säger att jag vill ha en remiss till neurologen då? På avdelning 2.
H: Jaha, jag skriver den väl nu då. 
 
Sen tog han blodtryck 150/90
H: Bra blodtryck inte högt.
J: (Tänker va fan det där hade man ju höjt på ögonbrynen på om det var på jobbet och någon som var ung.)  , det var ju högre n vad det varit. 
Kollar saturation 100% och puls 112
H: Inga konstigheter. 
J: (Tänker ojj 112 det skulle vara 2 mews poäng det, snart dags att ringa MIG-teamet) Nähä, så bra.
H: Hej då!
J: Jaha ojj hej då.
H: Prova thaimassage.
 
Går hem, mer förvirrad än vanligt, pratar med mamma som snabbt ordnar en naprapattid imorgon, så nu står mitt hopp till det. Pratade över 2 timmar med Linda, vi kom fram till olika teorier, allt för att hålla mitt humör uppe.
 
Fick Sumatriptan utskrivet, har aldrig hört talas om den. Kommer till apoteket och säger att jag har fått något utskrivet.
A: Killen i kassan säger ja sumatriptan mot migrän, har du haft det förut?
J: Nej, tvivlar ens på att det är migrän. 
A: Jaha, för det här skall man bara ta om man tror att det är migrän och ska ta det så fort det börjar.
J: Förklarar hur länge jag haft problem osv. och att det var inte det här jag ville ha. 
A: Det kan jag förstå, men vill du hämta ut de ändå?
J: Ja är väl lika bra det. 
 
Satt här ikväll och bestämde mig för att byta vårdcentral, så nu tillhör jag Sidsjön, där kan man tillochmed boka en tid via nätet! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0