Chiari

Jag har sen det här med ögat hände i somras inte mått riktigt bra. Fortsatt haft mer eller mindre ont i huvudet, mått illa och känt mig yr mer eller mindre varje dag. Den senaste tiden har det blivit värre, vilket gör att minsta lilla sak får bägaren att rinna över. Jag har väl aldrig grinat så mycket som den senaste tiden, på jobbet ja vart som helst. Har hela tiden tänkt att jag borde kolla upp det, men tänkt att jag vill inte göra det innan vi åker. Idag rann bägaren över totalt, så erkände för mamma och pappa hur det ligger till, vad mina tankar är, att jag är på botten. Jag har försökt spela glad och att allt är som vanligt, men nu senaste tiden har det inte gått på jobbet. Jag har inte alls mått bra och jag tror att många av mina kollegor har genomskådat mig.

Jag hoppas att det bara är chiari som spökar, så det inte är något annat skit i huvudet. Men sen så läste jag på lite till om chiari och nu vet jag inte om jag hoppas på det längre, antingen sätts man in på antidepressiva (känns konstigt) eller så om det är stora besvär så kan man operera (vem avgör hur stora problem man har? Jag skulle antagligen inte säga allt till en läkare, för der första för att man inte kommer ihåg allt när allt skall berättas och sen så beror det på hur läkaren känns).

Men jag måste nog söka för det när jag kommer hem till Sverige igen, för just nu håller det på och förstöra hela semestern. Men det finns ju de som har det värre. God Jul!


Kommentarer
mamma

Att ta första steget och berätta är en bra början 💖 <3

2014-12-25 @ 02:41:54
Nilla

Men fy, nog för att man har förstått att du ej har mått bra, men inte att det var så illa. Försök å vila upp dig nu och ta kontakt med läkare när du kommer hem, för om det är Chiari så är det värt och försöka göra nåt åt saken. Annars kan det ju vara så att det är den berömda väggen som vi har pratat om, då orkar man ju ingenting och gråter för minsta lilla.
Ta hand om dig så syns vi när du kommer hem!
Massa kramar till dig

2014-12-25 @ 18:05:15
URL: http://nillasliv.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0