Stockholm

I fredags så hoppade vi på tåget med gummihjul och begav oss mot Söderhamn. I Söderhamn hade vi 1½ timme tills tåget gick, så vi satte och ner och tog en liten picknick. 
 
Helena, Emilia, Linnéa, Pernilla, Linda, Cicci, Helena, Eva, Nicole och Elvis såklart.
 
När vi kom ner så gick vi direkt till hotellet och checkade in, innan vi begav oss till Vapiano för att äta och sen mot stadion för att hämta nummerlapp osv.Jag hade vinter på mitt hotellrum, men det var fint. Fast det var ganska skillnad för när man kom ut så sken solen och det var 26 grader varmt. 
 
 
På kvällen var vi ut och käkade på café Milano, sen gick vi hem och la oss och sov. För på lördagen var det dags för tjejmilen. Vaknade på lördagen av att jag inte fick luft och halsen kändes som sandpapper. Gick ner och ÅT frukost, fick i mig lite. Kände att 1 mil kommer inte att bli lätt, solen gassade dessutom. Pernilla och Cicci som också var krassliga hade bestämt sig för att inte springa, så vi bestämde oss för att gå på stan istället. Nicole kom och gjorde oss sällskap sen, och helt plötsligt kom nån på idén att vi borde gå på gröna lund. Tror aldrig jag har sett Cicci gå så snabbt någongång, och bli helt till sig. Väl på grönan så åkte vi 2 grejor innan det var dags för lunch, vissa bestämde sig för 1L öl medan jag och Pernilla slog till på en stor Cola. Maten såg god ut, dock var det bara stripsen som var god. 
 
 
Åkte lite till, spelade på chokladhjul, ingen vinst. Insåg att vi var tvungen att bege oss mot hotellet om vi skulle hinna tills vi skulle ut och äta. Nicole åkte hem till sin mamma och Elvis, vi andra skulle och käka på T.G.I.F. Jag började må illa som satan, fick gå därifrån innan jag ens hunnit beställa, pallrade mig hem till hotellet och gick och la mig. 
 
På söndagen skulle några ut och shoppa, jag, Helena och Pernilla ville mest bara strosa omkring, så vi gick till gamla stan, där jag äntligen fick min glass, vi gick till vattnet och satte oss och bara njöt i solen. 
Innan vi gick och käkade och hämtade väskorna och begav oss mot tåget för en hemresa. Hemresan som blev till ett helvete, vi var flera som blev åksjuk och vi kom aldrig hem någongång, var buss från Gävle och det tog 3 timmar hem därifrån..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0