Helg

Två lediga helger på raken, det är man inte bortskämd med. Igårkväll var jag med Pernilla på matmarknaden. Var väldigt intressant att gå omkring där och titta. Vi köpte mat från det grekiska köket och sen gick vi till england och köpte fudge. Fudge var dock ingenting för mig kände jag när jag smakade, men köpt är köpt. Sen hem och ner under täcket för att försöka få upp värmen igen. Hösten har kommit med stormsteg och igår var det 8 grader, regn och blåsigt. Idag så kom Ida förbi och tittade hur jag bodde, skjutsade henne till tåget, tog med mig farmor ut på birsta, glömde dock bort att det var löningshelg, så det var fler än vi där. Hittade inga skor, det blev för trångt med sulorna och för ont i fötterna utan sulor. Farmor bjöd på mat, fläskfilé, kroketter och vitlökssås. Jag skulle nog inte ha ätit för jag spillde nästan mer än vad jag fick i mig, men men. Hem sätta igång en tvättmaskin och sen inte göra nåt mer. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0