Tri World Finals Shanghai 2013

Idag har jag varit på min första Tri federation match. Charlie och Jesper konverterade till kanadensare och spelade idag för Kanada i Tri Worlds Finals. Om jag inte är helt ute och cyklar så bestod de andra lagen av vuxna spelare som håller på med detta och spelar därför för sitt landslag. Nu är det ju ingen stor sport, men vem vet någon gång kanske den slår igenom och då kan jag säga att jag har varit på VM.
Bollen om man nu kan kalla den för boll såg först ut som en alvedon supp, men sen kom jag på att det nog var en gigantisk kaleroid. Målet är ju nästan lika stort som bollen.
 

Vad jag förstod så är det enda skydd som man har tandskydd. Man får tacklas och typ göra allt för att få motståndarna på fall. Så det smällde bra ibland och de flög åt alla håll och kanter. Det gick knappast att utläsa bollens bollbana då den kunde flyga hur som helst. 
Fransmännen visade att de var fransmän genom att bära basker
Engelsmännen var lite rädda av sig och bar hjälm, iallafall en av de.
Kanadensarna hade en smurf som levde sig väldigt in i matchen. Ibland hade han dock fullt upp med 3 öl flaskor. Han var imponerad över att de var så pass mycket yngre än alla andra lag. 
Här är Kanada som gjorde det jättebra, 2 matcher gick till straffar och i den tredje och sista matchen släppte de in ett mål i sista sekunden. Det är nämligen inte så lätt att räkna poäng i den här sporten, då det lag som gör mål får ett poäng och de som släpper in ett mål får -1 poäng. Och för att göra det ännu krångligare så är det 3 lag på banan i en match. Kanada bestod av 2 st kanadensare, 3 svenskar och sen är resten av okänd härkomst, tror dock att det saknas någon på bilden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0