Svenska flaggans dag/Sveriges nationaldag

Dagen började med att jag struntade i att följa med upp til Wuxi, jag låg hemma och sov istället. När de kom tillbaka så bestämdes det att vi skulle beställa mat och sen gå till poolen och äta där. Sagt och gjort vi låg där ett tag. Stefan var sugen på en promenad så vi gick ut och gick en sväng. Men först knäppte vi kort på vår flagga.
 
När vi kom tillbaka från promenaden så hade moster gjort det lite mera svenskt än vanligt, duk med dalahästar, svenska flaggor, servetter osv. Lite kul för jag tror aldrig att jag skulle fira nationaldagen så hemma i Sverige. Till middag blev det lax och päroncider från IKEA, samt snaps, kan det bli mer svenskt?
 
I Onsdags så gjorde jag 2 stycken marängbottnar. Bottnarna såg jättefin ut, tills vi tog ut de ur ugnen igår, då de blev hur sega som helst, pga luftfuktigheten, men vi körde på ändå. Hade en tankte att jag skulle göra svenska flaggan på tårtan, men efter vi stötte genast på problem då vi inte kom på några blåa frukter/bär.Men jag gjorde ett försök iallafall och använder man fantasin så ser man att det är en flagga. Den var god iallafall!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0