Stockholm

I helgen så var jag och mamma ner till Stockholm, det hela började med att jag var super speedad över en grej som hade hänt på jobbet precis innan jag gick hem. Så jag lyckades inte somna förns vi var nere på arlanda, så sov drygt 30 min. Men sen var jag ändå ganska pigg. Vi gick och letade hotellet i säkert 20 min, innan vi gick in på systerhotellet och frågade vart det låg, så klart så låg det rätt över gatan. In på hotellet för att checka in, nämen då hade vi blivit uppgraderade så vi skulle till hotellet vi nyss kom ifrån. Så vi gick tillbaka dit, fick ett fint rum och sen gick vi ut på stan. Efter första butiken så konstaterade vi att det var för varmt för att prova kläder, så vi började bara strosa runt i några timmar innan vi gick på Vapiano och käkade, sen tog vi tunnelbanan ut till Friends Arena för att se om vi skulle hitta dit, det gjorde vi. Tillslut hamnade vi hemma hos Lennart och Bittan.
 
Lördagen så gick vi ut och gick igen, åt glass, åkte tunnelbana. Jag har ju något konstig som de flesta vet, men att jag ör så konstig att jag gillar att se hur sjukhus ser ut, visste jag knappt själv om, men vi såg både Danderyd och SÖS på vår promenad. På kvällen träffade vi  Denise. Försökte komma på när jag träffade Denise sist, kom inte fram till något. Åt gott, var i samma rum som två fåglar, så kan man nog sammanfatta lördagen.
 
Söndag checkade ut från hotellet, åkte ut till Solna C, gick där, begav oss till Friends, blev lite besviken på stämningen. Men nu kan jag säga att jag sett en EM-final live iallafall. Tog tunnelbanan tillbaka till stan, åt på Vapiano igen, mötte farmor när hon kom med tåget. Hoppade på tåget hem till Sundsvall igen, och där hade vi turen att moster stod och väntade på oss och skjutsade hem oss mitt i natten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0