Funderingar

Sitter och försöker pussla ihop ett schema lite snyggt. Jag ska jobba min 6 veckors period natt med start 22 april och min tanke då är att jobba lite fler nätter vissa veckor mot för vad man gör i vanliga fall, så att jag kan åka till Kina lite tidigare (jag har semester från 3/6 - 21/6), just nu har jag lyckats pilla med schemat så att jag går av natten 22/5. Men frågan är väl om jag får lägga så, det finns säkert någon som skall tycka till om det. Men har andra fått lägga så, så tycker jag att jag också borde få lägga så?
 
I Kina så vill jag åka upp till Peking och titta på muren och vandra lite på den, gäller bara att få med mig moster dit också, för jag vill gärna inte åka själv, men henne kanske man kan muta med några marabou chokladkakor och något paket bregott. Eftersom jag är flygrädd av mig så vill jag nog helst åka tåg upp till Peking, men de tågen går ju så fort, och blir jag åksjuk av att åka x2000 här hemma, så lär jag väl bli åksjuk av att susa fram i 200 - 300 km/h också. Appropå x2000 så måste jag kolla upp tåg till Uppsala och ev till Stockholm till helgen.


Kommentarer
Moster

Då kommer du den 23 Maj alltså :)
Tror inte det kommer att vara några problem med tåget eftersom spåren är så raka här. Du kände inget när vi åkte till Shanghai eller?
Du behöver inte muta mig, har redan sagt att jag ska åka till Peking med dig. Din mamma försökte få med mig när de är här men jag sa nej för jag ska åka med dig :-)

Svar: Haha typ, kanske vore smart att åka när man har gått av sitt nattskift, så är man helt död på flyget, så slipper man både flygrädslan och att det tar så långtid ;) Näe när vi åkte in till Shanghai så kände jag ingenting, men det gick ju så fort. Det tar väl ändå 5-6 timmar till Peking? Men jag hoppas du har rätt. Hehe okeej, så bra då :) Men du har väl redan varit där engång med mormor och morfar? Åkte ni tåg dit då?
takeadeepbreath.blogg.se

2013-02-16 @ 12:25:27
Jessica

Har inte bestäm till 100 än, men lutar typ åt något sånt :)

2013-02-16 @ 14:43:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0