Förstår inte

Har kollat på unga mödrar och jag förstår inte riktigt hur man inte kan vilja jobba, tjäna sina egna pengar och kunna göra vad man vill (när man är ledig eller har semester) och att kunna köpa det man vill. Jag blir rastlös av att bara vara ledig några dagar och kryper på väggarna om jag råkar vara ledig 3 dagar i rad. Men det är klart man kanske kommer in i det, att bara gå hemma och släpa benen efter sig och leva på andra. Att dessutom skaffa barn utan att ha ordning på sitt eget liv det är en gåta för mig, men de tänker väl som så att de får barnbidrag och att de kan leva på det och nära och kära köper grejor till barnen. 


Kommentarer
Nilla

Nä, har oxå funderat över att många bara skaffar barn utan att tänka efter men det verkar ju som att många får det att fungera ändå på nåt konstigt sätt. Jajaja. jag skulle aldrig göra så.
Dock tycker jag om att vara ledig, gärna flera dagar i rad =)

2013-02-16 @ 05:32:49
URL: http://nillasliv.blogspot.com
Moster

Jag är en äkta parasit ;)
Fast jag lever inte på statens och skattebetalarnas pengar förstås :)
Trivs väldigt bra med att vara ledig hela dagarna men jag är förstås väldigt sällan hemma på dagarna hahaha.
Kram

2013-02-16 @ 12:18:00
Jessica

Men det är ju helt annat. De här blir ju helt förstörda när de inte får röka sina 3 paket cigg om dagen, samt att de tycker att det är viktigare att gå ut och festa än att ta hand om sina barn. Heheh du har ju inte tid att jobba så upptagen som du är ;)

2013-02-16 @ 14:52:47
viktoria

Visst kan det tyckas vara dumt att skaffa barn innan man har ett fast jobb, men man kan inte planera allt här i världen. Sen finns det ju dom med mycket pengar som blir bortskämd av sina nära och kära ändå ;)

Svar: Om man ska vänta med att skaffa barn tills man får fast jobb så skulle nog sveriges befolkning dö ut (antar att arbetsmarknaden ser ungefär likadan ut i Danmark). Men man kan ju iallafall ha ett jobb, de flesta i unga mödrar har väl knappt gått ut grundskolan. Vad ger man då sitt barn för framtid? Sen så finns det ju faktiskt preventivmedel av alla möjliga slag...
takeadeepbreath.blogg.se

2013-02-16 @ 15:20:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0