Våffeldagen

Igår kom pappa med idén att vi (släkten som kunde) skulle grädda våfflor ute i stugan. När jag och pappa kom dit så sken solen så fint på nya altan, men den hade gått i moln innan de första hade kommit. Så jag och Nettan sprang och flyttade stolar efter solen, och tillslut fick vi det ganska mysigt.


Trots att jag är ett asfaltsbarn så tog jag den lilla snö som fanns och gjorde till kylskåp.


Nettan hade 1a passet i våffelgräddning



Alla äter

Titta vilka fina tallrikar vi åt på

Oskar spelar golf

Sen var det dags för en promenad för att se hur långt de kommit med vattendragningen. Oskar undrade varför ingen badade.

På promenaden hittade Oskar en tussilago som han skulle ge till mamma Frida

När vi skulle gå över till trestenshällan så var det lite geggigt, jag fastnade med skorna men Oskar tog sig tillslut upp, men då råkade han ramla på rumpan istället, så vi blev geggiga och jag fick åka hem i foppatofflorna...


Kommentarer
mamma

Vilken härlig dag ni verkar haft, jättemysigt!

2012-03-25 @ 15:58:20
Pelle

En kanon idé med våfflor:) Det var jättegott:) Tack ännu en gång!

2012-03-25 @ 22:18:23
Moster

Ser väldigt mysigt ut. Tänk att jag tycker våfflor smakar bäst ute i vårsolen.

2012-03-26 @ 11:45:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0