Vad säger man?

Idag har jag varit med om något som jag inte riktigt tycker är okej. Hände en incident på jobbet, så vi ringde sjuksköterskan och det tog 30 minuter innan denne kom. Det tycker jag absolut inte är okej, om man inte håller på något världsviktigt och sitter 1½ minut ifrån. Detta hade aldrig hänt om den ordinarie sjuksköterskan hade varit där. Jag kanske överreagerar, men det beror på att jag kände mig lite halvt nedtryckt efter igår när det var en som kom och sa: Jaha finns det inga ordinarie här? Vikarier kan man ju inte prata med, ni är ju inkompetenta, detta var dock ingen sjuksköterska. Denne hade kunnat säga det på ett vänligare sätt, och jag förstår att man hellre pratar med ordinarie personal för att man känner de bättre. Men som sagt denne hade kunnat säga det på ett snällare sätt.



Kommentarer
Cicci

Men du som varit hos oss så länge =( du kan ju och vet ju det mesta hm

2012-03-23 @ 22:08:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0