Idag har jag gått och gått och gått

Jag började med att gå på Ica Maxi och handla creme fraiche, sen så gick jag hem med grejorna innan jag gick till lidl och köpte bacon. Hem med grejorna och lite vätske påfyllning innan jag begav mig bort till järnvägsstationen för att ta reda på om det går att betala med hallandsbusskortet, vilket det gör. Tog vägen via östra stranden hem.


Gjorde i ordning mat, innan jag bestämde mig för att gå bort mot örjans vall och kanske få en skymt av Sverige - Usa. Blev törstig på vägen dit, såg en skylt med coop nära, bara det att det var 800 meter dit, så blev en omväg på 1,6 km. Gick till örjans vall, såg inte så värst mycket, men konstaterade att det var mer cyklar där igår än idag, gick efter ån bort mot stan, fortsatte förbi stan och kom i ett industriområde. Tänkte nu är jag väl fast här (eftersom jag har sett typ 2 järnvägsövergångar i hela Halmstad), men plötsligt så uppenbarade den sig.


Det var en lång lång raksträcka, av någon konstig anledning så tycker jag att det är ganska snyggt med räls, vet inte om det är färgen eller vad det är. Men jag vågar inte säga det högt.



De har  mycket konstiga namn på sina gator här i Halmstad, eller så är det jag som uttalar gatans namn fel. 

 

Började se lite mörka moln, så bestämde mig för att börja dra mig hemmåt. Kom på att jag har en ben & jerrys i frysen, så den blir det till filmen på TV4 klockan 20:00.

 Sa jag att det har varit 22-23 grader idag och fuktigt som fan?



Kommentarer
mamma

Vad duktig du varit :)

2012-06-16 @ 22:29:11
Moster

Är du som klockan, går och går men kommer aldrig fram till dörren ;)

Svar: Japp :P
takeadeepbreath.blogg.se

2012-06-17 @ 04:37:25
Farfar

Jag blir så lycklig när du fotar järnväg. Du kommer att gå långt du min lilla flicka

2012-06-19 @ 11:53:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0