Det börjar närma sig slutet på mina 14 dagar i Kina

Igår så var vi till Shanghai på cirkus, men det började mindre bra. Chauffören var inte här 16:15 som det var sagt, utan kom ca 15 minuter senare då Ulrica ringde efter honom. Sen så hade vi problem med bälte på Golden, så då stod vi där och jävlades några minuter, sen kom han på att han hade glömt sitt körkort så hem till han och hämta det, tog ytterligare 5 minuter. Så drygt 30 minuter sena började vi rulla ner mot Shanghai, och det var kanske tur att vi var sena för när vi kommer en bit ner (ingen aning om vart) så går trafiken sakta och vi ser en buss som kört och helvete och upp på bullerväggen och är riktigt kraschad, vi kommer ungefär fram samtidigt som ambulansen och av att döma av skadorna så måste bussen ha korsat många körfält för att ha sådan fart att den kom så långt upp bullerväggen.
 


Väl nere i Shanghai så blev det middag, pizza, innan vi skulle gå på cirkusen. Jag var kissnödig, men hörde att det bara var ett hål i golvet, så jag höll mig. I halvtid på cirkusen så frågar jag Erika, kan kineser bli gråhåriga? (för jag hade aldrig sett någon), hon börjar skratta och titta på mig som om jag vore helt dum i huvudet, sen pekar hon ut 10 stycken i publiken. Cirkusen var bra, det var inga djur med i den och det var ju bra, men jag undrar hur gamla barnen var som var med i cirkusen, kan inte ha varit många månader äldre än 6 år. Efter cirkusen så åkte vi hem, men vi tog en omväg hem så jag trodde aldrig att vi skulle komma hem någongång. När vi väl kom hem så tog jag ett snack med pappa via skype innan jag gick och la mig.



Idag så var vi till skräddaren och hämta ut mitt linne som jag hade beställt, och Charlie passade på att sy upp några skjortor.



Sen for vi och åt på något ställe där Charlie och Ida beställde chicken nuggets, och jag var ju tvungen att smaka, så nu har jag ätit kyckling 3 gånger under min vistelse här i Kina.



 Sen for vi vidare till ett outlet där, hör och häpna, jag hittade en träningsoverallsjacka som jag skall ha när jag är ute och går i sommar i Halmstad. Jag valde mellan en svart och knallrosa, det slutade med den knallrosa, så jag är lätt att hitta när jag har gått vilse i Halmstad så de måste gå skallgång. Ida provade en rosa keps på Charlie.



När vi kom hem så packade jag ihop lite, så nu är mitt handbagage fullproppat, medan jag har mycket plats kvar i resväskan, dock så har jag lite svårt att väga resväskan då den tar i backen hur än jag ställer den. Men jag tror jag har några gram över att shoppa för imorgon när vi skall till Shanghai igen. Sen så skulle vi dricka lite varmchoklad, och Charlie lyckades få det över halva soffan, sig själv och lite på Ida.

Nu ikväll var det tänkt att vi skulle gå på bio, men de har tydligen slutat att visa Sherlock Holmes och Happy feet 2 har inte börjat gå än, så det blir en kväll i soffan framför någon film istället. Nu känner jag att börjar lukta spagetti och köttfärssås, så snart nalkas det nog middag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0