Samtal från RoP

Idag så ringde det någon människa från RoP till mig, tror inte ens att hon presenterade sig.

Jag: ja hallå det är Jessica
Hon: Ja hej jag ringer från RoP och undrar om du kan jobba på solgården imorgon.
Jag: Ähm näe jag har praktik så det går inte.
Hon: Jaha praktik, så du har ett annat jobb? men du vet väl att du ska lägga dig otillgänglig om du inte kan jobba
Jag: Jag har praktik nu under 8 veckor. Ja det vet jag, men jag är bara tillgänglig fredageftermiddag och lördag och söndag.
Hon: Jaha jo jag ser det nu, jag kanske borde ha kollat upp det före.
Jag: (nähä det menar du inte) Jao, vilken avdelning är det som det fattas på?(nyfiken)
Hon: Solgården
Jag: Ja men vilken avdelning?
Hon: Står bara solgården, eller vänta här står det östersol. Vänta så ska jag skriva in att du inte kan jobba vardagar.
Jag: Men det är ju nu under en begränsad period, är väl bättre att ni tittar på min tillgänglighet?
Hon: Skriver att du går i skolan, hej då.

Jag blir mörkrädd så fort det är någon annan än Kerstin som ringer/bokar. Ingen verkar ju kunna/fatta något. Jag förstår att det kan vara kris och att man ringer de som även inte är tillgängliga, men då kan man väl kolla upp om den man ringer är tillgänglig innan man säger nåt eller tar de förgivet att man inte sköter sin tillgänglighet?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0