Gävle tur och retur

Imorse strax före 7 så satte jag mig i bilen och började köra mot Gävle. Jag hade gruvat mig lite för att köra själv, men jag satte igång morgonpasset podden och sen körde jag. Tyckte att jag kom fram väldigt fort trots att jag fick åka en omväg via skogen för att de håller på och ska koppla ihop gamla E4 med den nya.

Strax efter 9 var jag nere i Gävle och eftersom pappa hade sagt att det var svårt att hitta till järnvägsstationen så tänkte jag att jag åker dit på engång, bara det att det var bara att följa skyltarna så kom man fram. Så då hade jag 40 min över så då for jag ut till Fjällbackens köpcentrum och gick in på ICA där och köpte en dricka, sen for jag tillbaka till järnvägsstationen och plockade upp farmor och farfar och då började vi hemresan. Vi stannade i Tönnebro och käkade och sen brassade vi hem, så vi kom hem 1 timme efter att tåget skulle ha kommit hem (om det nu hade gått ett tåg).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0