RoP

Förra veckan skickade jag mail till RoP med massa frågor kring det här med att vi ska sluta skriva timrapporter. Idag så fick jag svar.

Jag har hört att vi timvikarier inte ska behöva skriva timrapporter längre utan att man skall gå efter bokningarna. Stämmer det? Hur ska detta gå till då rasten som står där i 97 fall av 100 inte stämmer överrens med vad man egentligen har för rast? Kommer vi själva kunna gå in och ändra det? Eller måste personalen som bokar skriva rätt?

Tack för ditt mail, jag skall försöka svara på dina frågor så kortfattat jag kan. Det stämmer att vi håller på att utverka en elektronisk timrapport men den är inte klar än, hur och vad man gör i den måste vi få återkomma om men det innnehåller de frågor som du ställer. När det gäller dina raster så MÅSTE du se till att det blir rätt, beställaren måste ändra så allt blir rätt och att du i slutändan kan hålla reda på dina arbetade timmar oc få rätt ersättning när det gäller övertid, kom ihåg att du bara får jobba 165/ tim i månaden därefter utgår övertidsersättning

Vad händer när avdelningarna själva ringer och frågar om man kan jobba (när ni har stängt)?

- När det gäller att bli bokad utanför RoP´s öppettider så måste passet registreras hos RoP senast dagen efter och detta pga att vi skall kunna hålla koll på dina arbetade timmar och att rätt ersättning skall utgå, det ligger mycket på dig och gruppen att se till att passet skickas in. Återkom om du har fler frågor

 

Känns som om det kommer att bli en massa strul med det där. Som igår när jag jobba så stod det att jag skulle ha 360 min rast. Jag har fått för mig att det funkar bättre när avdelningen bokar själv och sämre när Anita ska in och rota, av henne fick jag ett nattpass från 21:15 - 06:45, och vad jag vet finns inga sånna pass än. Kanske sen när natten ska börja jobba 21:30, men inte nu. Det kanske är deras förhoppning att man inte skall orka lägga ner energi på en halvtimme hit och en halvtimme dit, så att de sparar pengar. Jag känner mig väldigt negativ nu och jag har faktiskt tappat gnistan för att jobba lite, vilket kanske är bra så att jag blir som mer normalt folk.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0