Tisdag

Jag har alltid trott att jag fick jobba hur mkt jag ville i sommar utan att jag skulle få övertid, för så har det varit alla andra sommrar. Men idag fick jag veta att så inte var fallet och eftersom jag var den enda som vågade ringa runt och fråga hur det egentligen var så var det jag som ringa, vilket inte var så smart då jag inte är med i facket. Men efter mycket om och men så fick jag prata med någon och fick till svar att man de 2 första timmarna har enkel övertid och resterande timmar har kvalificerad övertid, och det gäller på alla pass. Så nu vet jag det och inser att jag kommer att överskrida fribeloppsgränsen hos csn, men mitt slit med att jobba som ett as lönar sig ännu mer nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0