Jag förstår icke

Jag förstår mig inte på hur vissa människor klarar sig. De har inget jobb och gör ingenting på dagarna, men lik förbannat så har man råd att hitta på och köpa en massa saker, i min värld så går det bara inte ihop. Jag kan tänka mig att de 134 kronorna man får för att vara arbetslös inte är mycket att hänga i julgranen. Jag skulle kunna tänka mig att det är sånna personer som har störst risk att hamna i skuldfällor och få betalningsanmärkningar. Men man behöver ju inte göra som mig heller, jobba så fort du är ledig och sen aldrig hinna göra av med pengarna. Men jag förstår som sagt inte hur man kan göra av med mer pengar än vad man har. Det här är ju dock min syn på allt och den speglas väl ganska tydligt av att jag är snål och håller i mina pengar så länge som möjligt, men vem vet jag kanske hamnar i programmet lyxfällan en dag jag också. 

Idag har jag haft praktik igen och idag så var det också en riktigt rolig dag. Dock så har vi så lite patienter för tillfället så det finns inte så mycket att göra, men de få som finns har fått besök av mig idag. En del tyckte det var roligt medan vissa tyckte att jag var pain in the ass, men jag är glad att de inte klagar mer än vad de gör. Något jag blev chockad över första dagen var att man kunde prata med de och få ett "vettigt" svar, något som inte jag är allt för van vid. 



Kommentarer
Pappa

Hurru du gumman du är inte snål du är försiktig med pengar och det bevisar att du är en klok människa!

2011-01-29 @ 20:20:20
Mamma

Snål vill jag inte kalla dig, snarare ekonomisk och det är väl bara bra att vara det :-). Efter att ha sett alla program i lyxfällan, så verkar det finnas många i vårt avlånga land som skulle må bra av att vara lite mer ekonomiska. Samtidigt lever vi i en värld där vi hela tiden matas med att vi blir lyckligare om vi har "den" prylen och äter just den maten etc, har man då inte koll är det säkert lätt att gå i fällan och tro på "köp nu betala sen". Så fortsätt du att vara ekonomisk om du börjar närma dig "SNÅL" så lovar jag att påtala det för dig :P

2011-01-29 @ 20:32:57
frida

heja jeska ;)

2011-01-30 @ 16:37:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0