Dröm

Inatt har jag drömt jättekonstigt, men det var verkligt på nåt sätt. Jag satt nere vid stranden då jag tittar upp mot stugan och ser att ett plan håller på och störtar, så jag springer upp mot stugan och ser att planet har kraschat ute på ängen alldeles utanför Rolfs tomt. Ut ur planet kliver farfar och den enda skadan han här är att hans tumme har flygit av. Så jag och pappa leder farfar till bilen och Oskar plockar upp tummen och lägger den i is och sen sätter han sig i Pelles knä i baksätet i mondeon. Farfar är elak för att han inte fick raka sig innan han åker in till sjukhuset. Pappa kör in till sjukhuset och jag sitter fram med Nora i knäet. Sen vaknade jag av att jag var kissnödig så jag fick aldrig veta hur det gick.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0