Tårar rinner hoppet försvinner

Jag har sån jävulsk tentaångest så det finns inte, och nu är det bara läkemedelstentan. Den som jag trodde att jag kunde tills mamma sa FEL FEL FEL. Jag blir psykiskt-störd dagarna innan tenta, ibland kan det även vara en vecka innan. Jag blir less på exakt allt och alla och vill bara lägga mig ner och grina och inte fan blir det bättre av att nån säger nåt som får mig att bryta ihop totalt. Men när jag har fått grina ut min ångest då blir det oftast bra igen, men ingen verkar ju tro att man kan grina bara sådär, utan det måste ju vara något bakomliggande. Självklart får allt tjat om det mig att må ännu jävla sämre. 

Imorgon är jag själv hemma typ hela dagen, har ju inga kompisar kvar i den här stan (om jag ens hade några före). Vilket vore ett utmärkt tillfälle för mig att plugga men eftersom jag har sån ångest så kommer inget att fastna och jag blir bara frustrerad. Man kan ju undra hur jag kommer att må veckan innan den stora tentan. Sen så får jag ännu mer ångest av alla som säger åh gud det här kan jag ju redan och jag måste ju få bättre än ett E för så dålig vill man ju inte vara. TACK FÖR DET!

Imorgon så ska mamma, pappa, Nettan och Pelle gå på bio, och nu håller mamma på att tjata på mig att jag ska följa med de på bion, så jag slipper sitta själv hemma. Men om man säger nej så förstår hon ju inte att ett Nej betyder Nej utan hon fortsätter att tjata lite till. Men så misslyckad har jag inte blivit än att jag måste gå med mina föräldrar på bio, jag är faktiskt inte så förståndshandikappad, tror jag. Men det finns ju en sak som är värre och det är ju att gå på bio ensam, men det är nog så mitt liv kommer att se ut framöver.
Jag vill i alla fall se I rymden finns inga känslor, men jag tror jag väntar tills att den kommer ut på dvd istället.


Samma med pappa på burk

Men en fattig student har inte råd med att gå på bio så får vänta tills de kommer ut på dvd istället.


Kommentarer
Pelle

Jag var inget ljus iskolan, det värsta jag visste var prov, det tycker jag ännu idag, och vi skriver ett stort prov som är våran certifiering var tredje år, ska skrivas ett nu om någon månad, och vi skriver ett prov varje år som handlar om säkerheten i och omkring järnvägen, de föreskrifter som styr våran arbetsvardag. De första arbetsåren gruvade jag mig så förbenat att jag knappt sov eller åt inför proven, idag har jag en mer distans till saker och ting. Jag vet att jag inte blir hängd om jag skulle missa ett prov, jag vet att det är många som missar proven. Och ingen ser ner på dem för det, jag tror det största problemet vi gör är att vi ställer för stora krav på oss själva!



I min värld är alla människor lika mycket värda, vare sig det är överklasstanten från Haga i 4 miljonersvillan eller uteliggaren som nattetid står utanför utblåset till ett garage för att få lite värme. Alla är lika mycket värda, ingen är värdelös, det är just den insikten som format mitt politiska intresse.

Och vare sig du blir professor i något eller undersköterska, butiksbiträde, läkare eller sopåkare så har du samma värde för mig, och du kommer alltid att vara min Jessica :)



Och du, om vill du hänga med på bio, så kan du gå med oss och skit i föräldrarna;) gäller bara att du går på rätt sida om oss;)

2010-09-18 @ 12:33:53
URL: http://lokpelles.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0