Måndag

Idag har jag spenderat dagen på Ktc och tagit ekg, blandat infusioner och satt pvk. En lärorik dag men jag var helt slut när jag gick därifrån. EKG var nog det svåraste att sätta, jag klämde och kände på Emilia men jag tyckte det var jävligt svårt, hade nog varit lättare med en kille som inte har några bröst i vägen. Jag fick mig även en massa elektroder på mig och fick fram ett fint ekg, dock gjorde det ont som fan när man skulle ta bort de.

Att sätta PVK var roligt tyckte jag och det var ganska lätt så länge man inte behövde sätta på "plåstret" för att hålla den kvar. Jag + handskar + plåster = dålig kombination.

Så därför tog jag med mig några hem för att öva.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0