Turkland

Redan innan resan hade börjat så hade pappa fått halsfluss och jag hade skurit mig. Någonstans där så trodde vi att vår otur hade tagit slut, men icke. När vi hade suttit 5 min på tåget så fick pappa ett sms om att planet var försenat till 21:30. Så när vi kom ner till arlanda så hade vi 10 timmar att fördriva där. Jag kan lova att det inte finns så mycket att göra på arlanda så att man kan underhålla sig i 10 timmar.

När vi checkar in bagaget så säger mamma att vi har väntat länge, och då får vi 75 kr var att äta för. Sagt och gjort vi gick och åt, och efter ett tag så känner jag att jag inte mår så bra, men tänker att det bara är resfeber eller något. Men vi hinner knappt sätta oss på planet innan jag sätter igång och spyr, jag har blivit matförgiftad. Jag spydde hela vägen ner, och stackars pappa han fick sitta och knyta spypåsar hela natten. Hon som satt bakom mig på planet hade spyfobi så hon satt och grina. Vi kom fram till hotellet klockan 7 på morgonen och då gick vi och la oss och sen sov vi halva dagen.
På torsdagen så kollade vi på Sverige - Danmark och sen så skulle vi gå ut och äta. Det var så jobbigt att gå ut och äta, för de skulle skojsa till det och visa trolleri för mig hela tiden. De försökte väl bara vara roliga men jag tyckte bara att det var jobbigt och det hela slutade med att jag fick en Kalles special.
Efter det så blev jag så skrämd av att äta på restaurang, så vi fick helt enkelt äta på donken eller äta makaroner och ketchup.
På lördagen så fick vi något fnatt och bestämde oss för att gå upp för berget.
Men först var jag tvungen att värma upp
Sen gick vi rakt upp för berget och såg egentligen ingenting. De sa att de skulle ta 2 timmar att gå upp, men familjen Sandström hade tagit sig upp på 45 minuter.
På väg ner så gick vi och köpte jordgubbar som vi åt när vi satt och spelade finne och väntade på att Sverige - Tjeckien skulle börja.
Men när hockeyn skulle börja så öppnade sig himmelen och det började åska och blixtra vilket gjorde att vi inte fick in hockeyn. Självklart slutade det lagomt till att hockeyn var slut. När solen sken igen så tog vi en promenad ut till piren. På natten så öppnade sig himmelen igen och det åskade och hade sig, så efter 40 min fick jag nog och gick in till mamma och pappa.
På söndagen så solade vi lite och efter 2 timmar såg fröken Sandström ut så här
Sen tog vi oss en promenad och hittade hem till Sigge, men han var inte hemma.
Det är mycket möjligt att han var på jobbet ;)
Den tid som vi inte var ute och gick så satt jag och pappa och spelade finne. Vi hann med 221 finnar under den här veckan.


Kommentarer
Mamma

Hur har du lyckats med att få med mig på TVÅ kort i samma inlägg jag som inte brukar finnas på två kort per år :P

2010-05-26 @ 22:51:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0