PARIS

När vi kom ner till Paris så gick vi till hotellet och lämnade all vår packning. Sen begav vi oss ut och gick, vi gick och vi gick och vi gick, vi såg en massa ointressanta byggnader, eller ja visste man vad det var för några så kanske det var roliga, men för mig var de bara onödigt stora hus. När vi hade gått närmare 2 mil så blev vi hungrig och köpte crepes med nutella, annorlunda men gott.



Sen fortsatte vi vår vandring och vi råkade gå in i en Disneyaffär och mamma sa att det var tur att jag inte var 5 år för då hade hon blivit ruinerad, sen gick vi till någon båge för att tillsist hamna i eiffeltornet. Vi åkte som sagt upp och man såg väldigt långt och när jag tittade ner så började mina knän skaka. Så då åkte vi ner och då började mina fötter bli lite trötta så då bestämde vi oss för att gå på jakt efter järnvägsstationen, dock så hittade vi den inte utan åkte på donken och käkade och for sen hem och sov.



När vi vaknade dan efter så packade vi ihop och checkade ut, sen så gick vi lite. Köpte en croissant med nutella till frukost den var jättegod, vi gick till Louvre och tänkte gå in där men det sket sig för det var hur mycket folk som helst där, så då gick vi till crepesstället, men det var stängt så då gick vi till tunnelbanan och åkte någonstans där det var 457 trappsteg för att komma upp ur tunnelbanan, för att inse att det var 398 trappsteg till för att komma dit vi ville.



När vi hade gått ner för alla trappor så var vi hungriga och då hittade vi en som hade crepes med nutella, och de som vi åt nu var 100 gånger godare nu än den förra vi åt. Sen tog vi tunnelbanan in mot stan igen, och helt plötsligt så uppenbarar den sig, järnvägsstationen alltså.



Sen köpte vi med oss en baguette och åkte ut till flygplatsen och åt den, samt att jag försökte ta ett kort på mig och mamma men det gick inge vidare om man säger så. Baguetten var as god, mycket godare än här hemma.



Vad kan man annars säga om resan? Jag måste se snäll ut för det var flera stycken som frågade om jag kunde knäppa kort på de. De måste vara skickliga på att fickparkera, eller så puttar det bara på bilarna när de ska ut? (det där är ändå ett stort mellanrum) Men det underbara med Paris var att det var vår där, inte snö så långt ögat kunde nå.



Kommentarer
Sofie

ja nu blir de bara till att träna fickparkering då ;)

2009-03-06 @ 22:57:49
URL: http://frokenskalman.blogg.se/
Ulrica

Har du inga kort på blottaren?

2009-03-07 @ 21:37:37
Jessica

Hahah nej, den var så liten så det var inget att ta kort på.

2009-03-07 @ 22:18:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0