Uppe med tuppen

Imorse klev jag upp klockan 8 klädde på mig och gick ut och sopade fram en blå bil under all snö. Sen tog vi vårt pick och pack och for till Timjå för match. Dock var vägen inte den bästa, de hade plogat trottoaren men inte vägen, bra jobbat! Motorvägen var inte plogad den heller, inte på Sundsvalls sida iallafall men när man kom till vår grannkommun som luktar apa så var den plogad och fin.

Kom på mig själv när jag stod och tittade på hockeyn, det var en kille som rådde för två av Sundsvallsmål. Han åkte inte skridskor eller någonting utan bara gled med liksom och då tänkte jag men för i helvete pojk rör på dig, åk skridskor för fan. DÅ blev jag irriterad på mig själv, för så tänker man inte om en 11-12 årig kille, det sköter hans pappa så bra ändå.

Hans farfar var ovanligt positiv idag, han passade på att klaga på andra spelare istället. En vacker dag kommer jag inte kunna hålla käft längre utan säga några väl valda ord till han. Pappan till pojken var inlåst i en bur idag så han hörde vi inte klaga. Sen att pappan ser ut som en clown gör ju inte saken bättre heller, ni ska se ögonbrynen de har en böj jag aldrig någonsin skådat och sen att han ser allmänt dum ut spär ju bara på det hela.

Sundsvallhockey vann med 4-3 efter en ganska konstig och halv ful men spännade match. Nu ska jag leta reda på Joss blodsockerresultat som jag vet att jag har sett någonstans, frågan är bara vart och vilken dator de var på. Sen blir det stuvademakaroner med ketchup, mums.



Kommentarer
Ulrica

Såg du Torres passning!!!!!!

2009-01-25 @ 20:27:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0