Lördagkväll på sjukhuset

Vid 18 så åkte jag och mamma hemifrån för vi skulle på ikea, men vi hann inte längre än till preem då en pizza.nu bil kör in i oss.

Jag och mamma flyger ut ur bilen och då jävlar tände fröken Sandström till, jag tror tillochmed mamma blev lite rädd för mig ett tag där. Jag frågade varför han inte bromsade och varför han inte väjde osv. Han sa att han försökte väja men vad fan hans däck var spikraka. 

Jag säger bara, bråka inte med en ford mondeo, vår kofångare sprack medan hans halva bil rasade isär, näe inte riktigt då men han tappade lyset och regskylten osv.

Ringde pappa och skrek i telefonen till han att komma ner. Han kom ner och jag slängde mig in i coyen och sen låg jag där och grinade som ett as och tyckte att allt var mitt fel eftersom det var jag som ville på ikea. Pappa försökte trösta mig men näe det gick inte, eller det blev lite bättre när jag hörde att lule ledde =)

Polisen kom och surrade först med mamma och med turken. Sen kom han till mig och sa att jag skulle sätta mig upp och inte röra nacken. Sagt och gjort jag satt där, när det visar sig att pizzabilen var avställd så det hela intressantare, han fick hoppa in i polisbilen och de skrev ut böter.

Även att polisen sa till han pizzanissen att eftersom du har svensktkörkort  så borde du veta att man måste ha kontrollerat att fordonet man kör är säkert och försäkrat.

Pappa skjutsade upp oss på sjukhuset och där blev det en jävla väntan, tog 3 timmar innan läkaren kom och under den tiden satt vi och funderade på mycket, bland annat hur stora böterna är om man kör en avställd bil, så mamma ringde Lante och fick prata med Magnus och han sa att böterna var 3000 men det var inte det värsta utan de skickar en rapport till länstyrelsen och då får han en prick i registeret och kan bli av med körkortet eller om det är allvarligare blir det rättegång.

På sjukhuset sa de att det var typiska tecken på wiplash men han hoppades på att vi skulle tillhöra de som slapp besvär senare i livet, eller nåt sånt. Lyssnade inte så noga störde mig mer på hans näshår. Men jag kan säga såhär jag är stel och sitter rakare med nacken än självaste Anders Söder-Hoorn. Jag får inte anstränga nacke och axlar på ett tag, så det blir nog ingen skidåkning för mig.

Nu är vi hemma, det blev som sagt inget ikeabesök utan det får bli en annan gång. Men det kommer ta tid innan jag kör en bil igen. Fast det var mamma som körde så är jag skraj.


Kommentarer
Pelle

Hahaha! Ursäkta att jag skrattar, men kommentaren att det kändes lite bättre när du fick höra att Lule ledde var av världsklass, hehehe du skulle hört mig här (tur vicki sover).

Du ska ju definitivt inte känna skuld till det som hänt! Kanske det var tur du ville åka till IKEA, för om inte så hade ni kanske åkt någon annanstans och då har det varit en buss eller lastbil som kört in i baken på er, eller kanske månen ramlat ner? ;)

2009-03-01 @ 08:58:42
URL: http://lokpelles.blogg.se/
Jessica

Heheh, om månen hade ramlat ner hade det ju varit betydligt värre.

2009-03-01 @ 11:34:35
URL: http://takeadeepbreath.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0