Tror ni att vi är miljonärer eller?

Nu så ska de höja busspriserna igen. Detta kommer typ att innebära att det går 520 spänn bara på bussen på en månad och har man bara studiebidraget så går nästan halva bara till busspengar, det är ju inte speciellt roligt om man säger så.

Så till våren blir det nog att börja cykla till skolan eller något sånt, för jag tänker inte lägga ner flera tusen på att åka buss, för det är inte ens roligt att åka buss, för bussarna är nästan aldrig i tid och sen så är bussarna så dåligt synkade så att om man kommer med en buss och ska med en annan så hinner man oftast inte med den, eftersom jag åker med tvån och den är nästan aldrig i tid, så är det nästan ett hallelujah moment om man hinner med en annan buss.

Så nu jävlar om ni höjer busspriserna igen efter det här då jävlar ska jag fan se till att jag aldrig kommer åka buss igen, så känns det nu iaf. Eller så får våra politiker ta och ge gratis busskort till alla som går i skolan, och inte att det ska vara 6 km ifrån, för man går inte 6 km på morgonen det gör man inte och ni politiker som tjänar miljoner skulle aldrig få för er att gå ens till ica och ni åker inte buss heller så ni vet inte hur dåligt de funkar och hur otrevliga busschaufförer som finns.


Kommentarer
viktoria

Håller med dig fullt ut kussen! Dock måste du sluta att svära, gud är nära ;) haha!

2008-01-13 @ 14:39:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0