En hel jävla fredag

Först vill jag börja med att säga att försök inte rensa fläskfilé med nio fingar och ett lillfinger som står rätt ut. Men nu ska jag berätta min dag från början.

Imorse så snoozade jag till klockan 7:15 vilket betydde att jag hade 30 min på mig innan bussen skulle gå, jag klädde på mig och pallrade mig iväg till bussen, kom till skolan och satte mig och väntade tills klockan blev 8:23 då vi gick upp till dramasalen, men där satt det en lapp på dörren, hemma med sjuktbarn. Vilket skulle ha inneburit att vi hade sovmorgon till klockan 10 om vi hade vetat om det.

Så så gick vi in till Hemköp i stan och handlade det jag skulle handla, och så fick vi tulpaner, undra varför liksom, men vi fick det. Sen gick vi tillbaka till skolan och satte oss och väntade på att cp fysik B skulle börja, gillar inte den läraren. Hade fysik B gjorde inte så himla mycket vill jag lova, sen så var det chili con carne till lunch och det tycker jag inte om så blev sportmacka till lunch idag igen.

Sen så hade vi handboll på idrotten som Matte och Jonte höll i, haha var ganska kul faktiskt. Efter ett tag så kände jag fan vad ont jag har i lillfingret. Kollar på det och ser att det inte står riktigt rätt till, för fingret står åt fel håll. Så går till hjelmen och säger vad kan man göra, han kollar på mig och säger gör det ont? Ja, fast inte dödsont, han skrattar åt mig, tar mitt finger och typ trycker till det gjorde mkt ont vill jag lova och sen så fick jag inte köra nå mer handboll.

Efter idrotten så var det engelska och det var tur vi inte skulle skriva någonting för det hade jag inte klarat av med mitt finger, hehe kunde inte böja fingret så det var la bra. Sen så hörde Anna av en kompis att man fick presentkort på 500 spänn om man var bland de 10 första som gick över den nya bron i in. Så vi tog bussen dit och då var klockan 14:55 och när vi kom upp så såg vi hur mkt folk det var så vi sket i det och gick till bussen.

Bussen hade nyss gått då Joss kom på hmm undra vad jag ska äta till middag idag, Subben föreslog jag, så då gick vi dit och hon köpte en hel sesam med kyckling, sallad, gurka och tomat med vitlöksdressing, så nu vet ni det. Eftersom jag är så snäll så betalade jag för henne, för jag ville ju inte att hon skulle dö av svält. Sen så tog vi 15:15 bussen hem och när jag kliver av bussen ser jag Carro, så surrar lite med henne sen ser jag Lasse åker förbi så Carro ringer han och säger att han ska plocka upp henne vid dagis.

Sen gick jag hem och försökte rensa fläskfilé men det gick ju som sagt som det gick med den. Öppnade ett dokument för att skriva lite på samhällen, men stängde den lika snabbt igen. Sen så gick jag bort till farmor och farfar och här sitter jag nu och ska strax fråga farmor vad det är jag ska handla till morgon dagens tacos. Sen ska jag väl åka och handla det på något lämpligt ställe, ska fråga Vicki först om hon vill ha mjuka eller hårda. 



Kommentarer
Anton

Stackars lilla finger ;D

2008-01-25 @ 22:59:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0