Lördag

Idag har jag och pappa varit duktiga =) Imorse så skulle pappa hjälpa till att flytta, jag sov när han for så jag bestämde mig för att gå till haga där de var, sagt och gjort hann nästan hela vägen fram, då åkte vi hemmåt igen men vi fortsatte förbi för vi skulle och lämna några grejer till Veronica och Lante.

Vi tog med oss deras matbord och dumpade hos nån hjälptjosan och sen åkte vi ut till Alnö till en av pizzerierna  och käkade, har nog aldrig sett så mycket fetaost i en grekisksallad men god var den, fick ju ett halvtpizzabröd med vitlökssås till.

Efter att vi käkat så åkte vi hem och pappa funderade på om vi skulle åka och byta däck på fiestan så var ena bilen klar iallafall. Vi åkte ut mot jobbet och där bytte jag till sommardäck på bilen, pappa tyckte att det ingick i körkortsutbildningen, sen så körde jag hem också. När vi kom hem så kände vi att vi hade mer att ge så vi tog mondeon ut till jobbet och ringde farfar att han kunde komma ut med bilen om han ville ha bytt till sommardäck, vilket han gjorde, så bytte ännu mera däck :P Farfars bil fick en liten tvätt också, den behövde det om man säger så. Körde motorvägen hem, och jag kom hem, dog inte av hemskhet som jag trodde att jag skulle göra.

Gillar mondeon bättre för den har mycket skönare växellåda eller vad man säger, på fiestan vet man inte riktigt om det är 3:an eller 5:an man får i. På mondeon känner man verkligen. Hela bilen är mycket lugnare också, kan ju bero på att fiestan är en "sportis".

Så kom nyss hem så ikväll blir det att glo på tv för imorgonbitti klockan 7 så har vi tvättstuga och då ska sängkläderna tvättas så det är väl bara att kliva upp och se glad ut för sen ska vi ut till stugan och greja och dona.


Kommentarer
viktoria

DUKTIG TJEJ :D

2008-04-20 @ 01:29:38
Mamma

Tror jag trillar av stolen, jag är imponerad!!!

2008-04-20 @ 12:53:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0