Kidnappning och en massa poliser

Idag så har jag varit i Gävle och när vi precis var påväg att åka därifrån från vårt första stopp där, så ringer pappas telefon och jag får då svara (jag som verkligen gillar att prata i telen :S) det var farfar och han typ började med att jag och farmor skulle till stugan och vi blev stoppad i säter (vid kollonilotterna) av polisen. (sen tog det ett tag innan han sa nå mer, så jag trodde typ han hade tappa körkortet eller nåt.)

Sen så fortsatte han att berätta att det var någon som hade blivit kidnappad men lyckats fly men den som hade kidnappad var på fri fot och beväpnad. Så för att farmor och farfar skulle komma till stugan så fick de åka runt hela alnö och det var precis så att de kom ner till stugan för polisen hade spärrat av precis vid nedfarten ner till oss från andra hållet.

Sen så när de åkte hem (då fick de också åka bakvägen) så stoppade polisen alla bilar som kom från alnö för att kolla igenom om kidnapparen satt i någon av bilarna. Och lagom när vi kom hem till sundsvall så sa de på nyheterna att de hade gripit han. Så såklart händer det något i den här hålan när man inte är hemma.

I Gävle så köpte jag ett par jeans iaf =) haha första affären jag var in i, sen så vågade jag inte kolla så noga i nå fler butiker, kunde ju bli så dyrt då. Charlie var här och kollade på hockey igår så han var med ner till Gävle iaf och alla som såg oss måste ha trott att vi var syskon så som vi bråkade, haha jag har ju aldrig haft nå syskon och det är jag nog glad för om det är så där det är att ha ett. 

Han surra hela tiden om att han ville att jag skulle köra, haha men när han sa sådär så vågade jag ju inte. Och rolig väg liksom att köra på näe, köra 110 lägga i farthållaren och sen bara vara beredd att bromsa om det kommer nåt. Liksom det är ju ingen utmaning, roligare om man får hålla på och växla och sånt :P

Vi var in på dollarstore i hudik påväg hem också, haha där köpte jag gardiner till mitt rum, haha belive it or not men jag ska byta gardiner i mitt rum de som sitter där har väl bara suttit där i 2 och ett halv år. Sen så köpte vi strumpor till Jesper för han ringde igår och sa att han inte hade några, haha.


Kommentarer
Sofie

haha, polisen stannade pappa oxå så han inte hade nån i bilen^^ höhö, men hörde du om dem som hade blivit stoppade av två poliser som hoppade fram o visa vapnen då?

2007-11-02 @ 22:18:08
Jessica

Haha ja jag hörde det, fy satan vad rädd jag skulle bli då :S

2007-11-02 @ 22:30:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0