Hön dissekering

Idag så hade jag sovmorgon till 12:40 =) mkt skönt vill jag lova. Men vaknade halv 11 av någon anledning, vet egentligen inte varför, hade ju en hel timme kvar att sova, men men.

Klev upp och kände att fan jag orkar inte tvätta håret, ska ju bara dissekera en höna på skolan och då ska jag ändå ha uppsatt hår. Så då gick jag till skolan i det här kalla svenska vädret, men jag överlevde ju, även om jag hade tappat känseln i mun min när jag kom till skolan, så jag pratade men läpparna rörde sig inte.

Där så skulle vi ju som sagt dissekera en höna, kan ju börja att säga att vår höna precis hade ätit innan den dog, så hon hade inte hunnit svälja så maten låg kvar i käften. Sen så fortsatte vi och gräva och skära, och då ser vi nåt som ser ut som äggulor, haha och det visade sig även vara det. SÅ stackars vår höna, var med ägg och hann inte svälja, illa. 

Hon var lite fryst så ibland var det svårt att skära och kall om händerna blev man också, tror jag har frostskador i min vänster hand. Och hönfötter är bra äckliga ska ni veta. Jossi och Sofie fick även blåsa upp hönan, när Jossi blåste så började hönan ge ifrån sig en massa ljud, typ som om den gurglade.

Tillslut så förlorade vi vår höna, hon tappade pulsen och hjärtat slutade slå (eller?), så då la vi ner henne i en vitlliksäck och frös in den.

Då gick jag in till stan och började kolla efter julklappar, men va fan jag hittar ju inga, så ska ni få höra här.
Pelle du brukar ju läsa? vad önskar du dig?
Vicki vad önskar du dig?

Och retsen av släkten vad fan önskar ni er? de enda jag har handlat julklappar åt är Ulrica och Nettan. Hahah 2 är ju bättre än 0 iaf :P


Kommentarer
Fabbo pelle

Ja du bruden! en himla bra fråga!
Jag har funderat och tänkt så att nu får jag väl huvudvärk snart~ men, jag börjar få dåligt med fillingar ;-) det är det enda jag kan komma på.

2007-12-13 @ 19:42:08
Jessica

Hehe okeej :P då köper jag några med spiderman på eller nåt sånt då :P haha

2007-12-13 @ 20:29:04
Fabbo pelle

Finns det inga med tåg på? ;-)

2007-12-13 @ 21:41:53
Jessica

Kanske på barnavdelningen :P

2007-12-13 @ 22:16:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0