Damp internet

Svensson Svensson hann jag 3 minuter av sen la Internet av igen. Vågade inte gå och rycka kabeln ifall jag skulle råka väcka pappa, så låg och kollade på tv istället, helt ointressanta program var det, men det var bättre än att sova för det kunde jag inte alls. Och eftersom inte Internet funkade så kunde jag inte öppna adventskalendern på oioioi heller, så jag får väl ta och göra det snart då. Den är rolig så jag kan rekommendera att kolla in den http://www.oioioi.se/


Ska iväg och köpa en julklapp sen, även om jag inte tycker att jag behöver det men ändå, ska bara säga det till mamma också så att hon kan skjutsa mig. Då kommer hon säkert säga, tänk vad lätt det blir när du har körkort själv, då är det bara att ta bilen och åka iväg och göra det du ska göra. Visst hon har kanske rätt i det, men det låter så avlägset, att jag ska ta körkort och köra en bil alldeles själv, näe det känns som om det är typ 10 år framåt i tiden.


Ska dela upp julklapparna sen också, så jag vet vilka som ska vart, antar att jag får de/den från mamma och pappa hos mormor och morfar. Ska jag vara ärlig så vill jag bara ha ett paket från alla på den sidan släkten, och att det paketet ska innehålla en kamera, men man vet aldrig med dem. Ulrica kanske har hittat på nåt med att slå in varje tuggummi en och en, man kan aldrig vara säker när det gäller henne. Eller så kanske Charlie har gjort ett diplom som det står att jag är 80 % koko på, som jag stolt kan visa upp för alla :P


Från farmor och farfar antar jag att jag får pengar som vanligt =) eller de kanske överraskar i år och kommer med nåt helt nytt? Och mamma och pappa har jag ingen aning om vad jag får av de i år, annars brukar man ha lite koll på vad man ska få av dem. Och Jossi den lilla filuren vad kan hon ha hittat på för något skumt i år då? En toaborste förra året, kanske en skurmopp i år? Eller så har det nåt med fiskmåsar att göra, som sagt man vet aldrig vart man har Jossi.

  

Vicki är en gåta hon också, hon ringde i fredags och frågade om jag hade hål i öronen, men sen sa hon igår att hon hade tänkt köpa nåt på venuella, men hon gjorde det inte, men kan man vara säker? Det är helt enkelt bara att erkänna att jag inte har en aning om vad jag ska få i julklapp i år.


Ikväll blir det inte så som det var när man var liten och gick och la sig extra tidigt bara för att man skulle vakna tidigt på julaftonsmorgon så att man fick öppna sina första paket, men så är det inte längre, nu är man uppe sent på kvällarna, eller natten som vissa kallar det och sen sover man länge på dagen, och jävlar den som väcker mig på julaftonsmorgon, den kommer att få det jobbigt sen, eller alla som ska vara i min närhet kommer att få det jobbigt för jag kommer att vara sur då! Jag vill bara varna er så ni vet vad ni kanske ger er in på.


Julafton lär väl spenderas, i sängen fram till 12 ungefär sen kliver man upp och gör sig i ordning och åker iväg till mormor och morfar och firar först jul där, och sen vid 18 tiden så kommer farfar och hämtar mig och åker och firar jul med dem =) Fast när jag tänker efter så tyckte jag att mamma surrade om att det var gröt hos mormor och morfar vid halv 12, men då har nog inte jag vaknat än, och Ulrica jobbar väl till 12? Eller har jag fått allt bakom flötet igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0