Dag 32217

Upp som en sol och ner som en pannkaka.

Ibland önskar jag att någon hade en tärning och kunde kasta den och bestämma vad jag skall göra med allt. Eller så gör jag som AK säger, kör på allt, du kommer alltid ångra det du inte gjort. Har du testat så kan du ångra vad du gjort, men då har du iallafall vågat och du slipper fundera på vad du hade kunnat gå miste om.

Roadtrip Västkusten

Åkte förbi mitt gamla hem i Halmstad, kände att jag saknade den lite

Smögen

Roadtrip till Smögen

Håkan Hellström

Igår var jag och Jossan och 70142 andra på Håkan Hellström på Ullevi. Det var helt magiskt, men det blev ännu mer magiskt när Thåström kom upp scen, rysningen som gick genom kroppen då var obeskrivlig.

Göteborg here I come

Nu är jag påväg ner till Sveriges vackraste stad, Göteborg. För att bara vara och för att titta på Håkan Hellström på Ullevi. Jag är förhoppingsvis nere 12:30, om tåget (bussen just nu då) går som det ska. Jossan kommer ner ikväll någongång, så vad jag ska spendera tiden med fram tills dess får tiden utvisa. Jag har en uppgift iallafall och det är att gå på systembolaget. Jag hoppas den här helgen blir lika bra som jag har sett den bli i mina tankar. Hoppas på samma stämning som för 2 år sedan.

Det är jobbigt att vara ledig vissa dagar 😊

Sommarlov

Idag avslutade jag termin 2 på distriktssköterskeutbildningen, nu är det bara ½ termin kvar innan jag kan titulera mig distriktssköterska. Dock känns det inte som att jag vill jobba inom det just nu, men jag har ju några år på mig innan jag går i pension.

Ny favorit

Tyckte inte om låten när den kom, men ju mer jag lyssnar på den, desto bättre blir den

Bali

Efter mycket om och men så kom vi till Bali i fredagskväll. Vi gjorde inte mycket mer än gick och la oss när vi kom. Vi bor förresten i en lite hydda eller vad man skall kalla det för.
Så jag och Josefin sover nere i dubbelsängen och Linda och Malin i enkelsängar uppe på loftet.
Frukosten här är helt sjuk, du får välja mellan 5 olika sorters,och till det så får du alltis en frukttallrik.
Sen har vi ju det bästa, poolen. Är bara 8 stugor på hotellet så det är inte alls mycket folk här. Var inga i poolen när vi var där igår, vilket kanske gjorde att vi gick lite överstyr, men vad gör det om 100 år?

Singapore

I Onsdags slutade det med att vi fick ta ett plan till Singapore. Jag hade dessutom turen att få bo hos Jessica & Luke och tjejerna. Så vaknade på torsdagmorgon av ett hello och ett supersmajl. Cleo sa att hon kände igen mig, men jag vet inte. Jag tog tunnelbanan till Gardens by the bay och mötte upp de andra. Var inga problem alls att åka tunnelbana eller hitta, kan ju bero på en bra beskrivning också.

På kvällen fick jag lära mig vad My little Ponys heter igen, då jag och Cleo lekte med de, eller vad man nu ska kalla det. Vi är inbokad på ett flyg till Bali nu i eftermiddag, så vi hoppas att vi kommer iväg, för biljetterna var dyra!

Kuala Lumpur

I måndags mitt på dagen så landade vi i Malaysia, i Kuala Lumpur närmare bestämt. Där hade vi lyxat till det rejält och hyrt en svit med 2 sovrum. Vi gick mest runt och tittade på allt och inget, bodde nära Petronas, så de såg vi många gånger, det här var utsikten från poolen.

Vi var även till Batu Caves där det fanns apor, uscha de var överallt och ville gärna komma så nära som möjligt.
Annars var KL ingen stad som känns som att hit vill jag åka tillbaka, dock har jag inte känt så till något av ställena vi har varit på hittills. Nu är det tänkt att vi skall flyga till Bali eftermiddag,men som det ser ut nu så är alla plan inställda på grund utav vulkanutbrott, så vi får se hur det blir med det,

Angkor Wat

Phnom Penh

Imorse klockan 07:00 tog vi bussen från Ho Chi Minh mot Phnom Penh. En bussresa på drygt 6 timmar och enligt vad vi hade hört så kunde det vara besvärligt att ta sig över gränsen. Men vi rullade in med bussen, klev av och sen igenom säkerhetskontrollen för att sedan kliva på bussen igen, åka 200 meter och sen kliva av bussen för att visa passet och visumet för att sen kliva på bussen igen, då det gick betydligt smidigare än vad vi hade tänkt oss. Kom fram till Phnom Penh vid kl 13, tog in på ett hotell och gick på toaletten och sen begav vi oss ut och tittade på staden.

Imorgon är det dags för oss att besöka killing fields, så vi får se vad det är för något, sedan tar vi nattbussen upp till Siem Reap.

Mekongdeltat

Idag har vi varit i mekongdeltat och tittat.

Ho Chi Minh

Igårkväll vid 19-tiden landade vi i Ho Chi Minh efter en drygt 30 minuters försening. Vi kostade på oss och tog en taxi till hotellet då vi kände oss rätt trött och slut. När vi kom till hotellet så kände vi dock att vi kanske borde bege oss ut och se staden en sväng. Sagt och gjort vid kom hem vid 00-tiden och igen och då var det bara att hoppa i säng.

Se så fint vietnamesen posar.

Idag när vi vaknade så begav vi oss ut för att se vad staden hade att erbjuda dagtid. Dock så var det så varmt och fuktigt så vi visste knappt vart vi skulle ta vägen. En katedral som heter Nottredam som vi var in i.Var dock inte mycket större än GA-kyrkan och såg mer ut som en vanlig kyrka från utsidan också.
Vi åkte upp till 50:e våningen och tittade på staden uppifrån. Där hade de även en lista över de 20 most iconic buildings, där den vi var upp i låg på 5:e plats, finanshuset i Shanghai på 6:e plats och turning torso på plats 20.
Nu är de andra nere och tar en massage/manikyr/pedikyr. Jag är sugen på en fotmassage, men min tå mår inte så bra, så är nog bäst att avstå. Så får jag underhålla mig med att spruta klohexidin och använda lite sorbact, så kanske det är bättre tills vi kommer på Bali och ska bada.

Ni kanske vill se rummet också förresten. Jag och Linda delar på dubbelsängen. Malin sover i sängen till höger och Josefin ligger nedanför mig och Linda i en extra säng.
Imorgon är tanken att vi skall åka till Mekongdeltat och besöka det hela dagen, sen tidigt på onsdagmorgon drar vi vidare mot Kambodja.