Imorgon är det val!

Imorgon är det den 14 september och Sverige går till val. Jag personligen tycker att politik är så onitressant så att det finns inte. Spelar ingen roll vem som styr landet så kommer det ändå aldrig bli bra. Gjorde valkompass eller vad de kan tänkas heta, enligt de så skall jag rösta på Piratpartiet, SD och FI. Men det hade jag inte tänkt göra. I min värld så klär alla gubbar upp sig och har hatt på sig när det är valdag, får väl se om det är så imorgon när jag går dit och röstar. Men jag tycker det är skönt att det är val imorgon så man slipper all jävla reklam överallt om partier hit och dit. Sen kan jag inte låta bli att undra vad det kostar att skicka ut all reklam som har varit de senaste veckorna? Den senaste timmen har jag sett SD:s reklam 2 gånger på TV samt att jag fått 6 broschyrer av de (de enda parti jag fått av). Tänk om alla miljoner som lagts där, hade lagts på mat till äldre istället. Jag kan helt ärligt säga att jag inte har läst ett enda partiprogram eller vad det kan tänkas heta, därför att jag inte bryr mig ett skit, jag röstar på grupptrycket, men jag röstar iallafall!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0