Om jag hade ett eget äldreboende

Så skulle sköterskan sitta inne på på avdelningen, så att hon skulle se de boende varje dag och verkligen vara i närheten, men hon ska ändå kunna stänga in sig, så att hon kan jobba ostört, samt att hon skall kunna hjälpa till om det är så att det fattas personal, men det ska bara vara i nödfall eller när hon har tid som hon/han hjälper till. Maten skulle jag laga själv, antingen så skulle man laga maten själv på avdelningen och då skulle personalen ha köksvecka, en vecka då man bara har hand om maten, eller så skulle man ha en anställd som bara sköter om maten.

Mitt äldreboende skulle bara ha en våning, så att alla boende skulle kunna gå ut på altanen som de vill, skulle ha en inglasaddel och en öppen. Det skulle inte vara förstort utan litet så att man får en mer familjärkänsla, samt att se till att det finns aktiviteter varannandag för de boende. Inne på rummen så skulle jag doftgrejer inne på toaletten som ger ifrån en liten diskret doft, men inte för mycket. Boenderna skulle få bredare sängar, så att de inte rullar ut ur dem. Sen så skulle jag se till att man aldrig jobbade själv, detta då jag tycker det är stressande.. Personalen skulle få bestämma själv hur de vill jobba (inom normala tider) Ja typ så skulle mitt äldreboende se ut, kanske inte så storskillnad mot för nu. Sist men inte minst så skulle jag dra en kabel från datorn till TV:n så att det finns mer program att titta på. Tänk vad underbart för de som bor där att få titta på allsång på skansen mitt i vintern. De ska få ha det riktigt bra, kanske tillochmed efterrätt varje dag, eller nej, men de ska få varierad mat. Någon som vill flytta in eller jobba hos mig?


Kommentarer
Moster

Jag börjar med att söka jobb hos dig och sen när jag inte orkar jobba så skulle jag vilja flytta in =)

2011-12-12 @ 01:08:30
Tanja

Åh jag håller med dig!! :) jag vill jobba där med dig! :)

2011-12-14 @ 22:13:35
URL: http://tanjasjodin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0