Livet är ett mörker

Eller ja livet var ett mörker igår iallafall, för då hade vi nämligen strömavbrott i nästan 7 timmar. Vi åkte bort till farmor och farfar och skulle laga middag där, men jag glömde potatisen hemma så vi fick äta det som fanns hemma hos de =)

Sen for vi hem för de sa att strömmen hade kommit tillbaka till nästan alla hushåll klockan var då 18. Men när vi kom hem så var det fortfarande mörk så vi fick lysa oss upp genom trappen, pappa hade tagit med sig pannlampa så vi lyckades hitta in, sen var det bara att tända ljus och sätta sig ner i fotöljen och vänta på att strömmen skulle komma tillbaka, kom på att vi kunde lyssna på sportradion så det gjorde vi sen satt jag mig i köksfönstret och kollade när elgubbarna jobbade. Sen ringde jag Joss och surrade med henne 87 min, tur det är gratis säger jag bara :P Hon läste tjuvlyssnat högt för mig och aftonbladet också tror jag.

Det fulaste av allt var att Fille hade ström och hur långt kan det vara dit 100 - 150 m? och Emil hade ström och dit äre kanske 300 m. Så det var just där jag bor som det var strömlöst.

Vid halv tio kom strömmen tillbaka och då ringde Ulrica och sa att om man bor på landet så har man ström.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0